Celem warsztatów było nabycie przez pracowników publicznych służb zatrudnienia umiejętności praktycznego wykorzystania narzędzia w codziennej pracy doradcy zawodowego.
Narzędzie do badania kompetencji (NBK) umożliwia przeprowadzenie badania 18 kompetencji, które zostały podzielone na trzy kategorie: osobiste, społeczne i menedżerskie. Dla każdej z nich przygotowany został oddzielny test, który pozwala określić:
- w jakich zawodach posiadane kompetencje będą najbardziej przydatne,
- swoje mocne i słabe strony,
- ścieżkę rozwoju, to jest nad czym i w jaki sposób mamy pracować.
W pierwszym dniu szkolenia uczestnicy poznali założenia teoretyczne, genezę powstawania narzędzia, podstawowe pojęcia oraz zapoznali się z jego wersją papierową. Drugi dzień obejmował zajęcia praktyczne on-line, które dotyczyły zakładania konta klientowi, przeprowadzania badań oraz generowania raportów zarówno dla klienta jak i dla doradcy zawodowego. Ponadto uczestnicy przeprowadzali interpretację wyników badań testowych oraz trenowali udzielanie informacji zwrotnej.
Zainteresowania tematyką warsztatów dowodził aktywny udział uczestników w dyskusjach i ćwiczeniach. W opiniach dotyczących przydatności zajęć podkreślano, że szkolenie pozwoliło na poszerzenie wiedzy, rozwój umiejętności w obszarze diagnozowania kompetencji oraz wzbogacenie działań doradczych o nowe narzędzie pracy.