Опубліковувач

Rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych

Rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP) na podstawie art.15gga ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 1842 ze zm.) oraz § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz.U. poz. 152).

Przedsiębiorcy składają rozliczenie poprzez formularz rozliczeniowy (pobierz) zamieszczony na portalu praca.gov.pl. Dostęp do niego uzyskują poprzez wybranie na swoim koncie wniosku, do którego odnosi się rozliczenie, a następnie wybranie opcji „kontynuuj korespondencję" i w kolejnym kroku „rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków (…)".

UWAGA – w chwili obecnej Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii pracuje nad implementacją odpowiednich zakładek na w/w portalu. Do czasu ich wdrożenia rozliczenie można składać do WUP w Rzeszowie

  • Przesyłając dokumenty rozliczeniowe na adres

Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie

ul. Naruszewicza 11 35-055 Rzeszów

  • Poprzez ePUAP

W obu przypadkach wykaz pracowników pozwalający na rozliczenie otrzymanej pomocy – wypełniony załącznik „15gga_kalkulator_rozliczenie" (o którym mowa poniżej) powinien zostać przekazany do WUP w Rzeszowie w formie elektronicznej.

Do przedmiotowego formularza rozliczeniowego należy dołączyć niezbędne dokumenty pozwalające na weryfikację wydatkowania pomocy zgodnie z przepisami prawa i warunkami umowy.

Wymagane dokumenty to:

  • wykaz pracowników sporządzony na dzień złożenia wniosku, w oparciu o który podmiot złożył wniosek,
  • wykaz pracowników pozwalający na rozliczenie otrzymanej pomocy – wypełniony załącznik „15gga_kalkulator_rozliczenie" (pobierz),
  • dokument(y) potwierdzający(e) przelewy wynagrodzeń pracowników, bądź odbiór wypłaty w gotówce (np. wyciąg bankowy) za każdy miesiąc otrzymanego wsparcia,
  • zbiorcze potwierdzenie dokonania przelewu z tytułu składek ZUS za każdy miesiąc otrzymania wsparcia lub potwierdzenie zwolnienia z ich opłacania,
  • zbiorcze potwierdzenie dokonania przelewu z tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za każdy miesiąc lub aktualne zaświadczenie o braku zaległości w podatkach.

Przypominamy przy tym, że na podstawie art. 15gga ust. 15 w/w ustawy przedsiębiorca zobowiązany jest do rozliczenia ww. środków w terminie do 30 dni od zakończenia okresu dofinansowania.

UWAGA - W przypadku gdy przekazanie środków na rachunek bankowy przedsiębiorcy nastąpiło po zakończeniu miesiąca, za które były należne - termin 30-dniowy rozpoczyna swój bieg pierwszego dnia po otrzymaniu przez przedsiębiorcę środków z tego tytułu.

W ramach rozliczenia należy dokonać zwrotu niewykorzystanych środków na rachunek, z którego przedsiębiorca otrzymał środki. Zwrotu należy dokonać najpóźniej w terminie tożsamym ze złożeniem rozliczenia, a przy dokonywaniu zwrotu proszę w tytule wpisać „rozliczenie wniosku nr ……..……., NIP ……………"

Podmiot składając rozliczenie, ponosi odpowiedzialność za prawidłowe przeliczenie otrzymanego dofinansowania do wynagrodzeń pracowników. Wynagrodzenie powinno być obliczone zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.


Informacje o publikacji dokumentu

Urząd