Wniosek o przyznanie świadczeń na ochronę miejsc składa się wyłącznie elektronicznie, do dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy.
Wejdź na stronę: www.praca.gov.pl
wybierz panel: Tarcza antykryzysowa
kliknij: Wniosek o przyznanie świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy (VIA-WOMPP) – 15gga
przeczytaj informację, regulamin, pobierz pliki i wypełnij!
w polu adresat wniosku, podaj: Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie
Do wniosku przedsiębiorca powinien załączyć:
- pełnomocnictwo - jeśli wniosek składa pełnomocnik (pełnomocnictwo powinno zawierać umocowanie do prowadzenia sprawy w zakresie wniosku w szczególności podpisania umowy, zaciągania zobowiązań, składania oświadczeń oraz składania rozliczenia),
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków.
Termin składania wniosków: od 19 grudnia 2020 roku do 28 lutego 2021 roku
O kolejności rozpatrzenia wniosku decyduje kompletność i prawidłowość jego złożenia. Pracownik WUP skontaktuje się z przedsiębiorcą w przypadku konieczności uzupełnienia/poprawy wniosku. Wszelkie pytania prosimy kierować mailowo na adres e-mail: tarcza@wup-rzeszow.pl
Kto może ubiegać się o wsparcie?
O wsparcie z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych mogą ubiegać się przedsiębiorcy w rozumieniu art. 4 ust. 1 lub 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 roku – Prawo przedsiębiorców, którzy na dzień 30 września 2020r., wg danych zawartych
w rejestrze REGON prowadzili przeważającą działalność oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności PKD (2007), jako rodzaj przeważającej działalności niżej wymienionymi kodami:
Lp. | Symbol kodu PKD uprawniający do wsparcia w ramach art. 15gga - WUP | Nazwa działalności |
1. | 47.71.Z | Sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
2. | 47.72.Z | Sprzedaż detaliczna obuwia i wyrobów skórzanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
3. | 47.81.Z | Sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach |
4. | 47.82.Z | Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia prowadzona na straganach i targowiskach |
5. | 47.89.Z | Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach |
6. | 49.39.Z | Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany |
7. | 56.10.A | Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne |
8. | 56.10.B | Ruchome placówki gastronomiczne |
9. | 56.21.Z | Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering) |
10. | 56.29.Z | Pozostała usługowa działalność gastronomiczna |
11. | 56.30.Z | Przygotowywanie i podawanie napojów |
12. | 59.11.Z | Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych |
13. | 59.12.Z | Działalność postprodukcyjna związana z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi |
14. | 59.13.Z | Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych |
15. | 59.14.Z | Działalność związana z projekcją filmów |
16. | 59.20.Z | Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych |
17. | 74.20.Z | Działalność fotograficzna |
18. | 77.21.Z | Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego |
19. | 79.90.A | Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych |
20. | 82.30.Z | Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów |
21. | 85.51.Z | Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych |
22. | 85.52.Z | Pozaszkolne formy edukacji artystycznej |
23. | 85.53.Z | Pozaszkolne formy edukacji z zakresu nauki jazdy i pilotażu |
24. | 85.59.A | Nauka języków obcych |
25. | 85.59.B | Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane |
26. | 86.10.Z | Działalność szpitali (w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1662), lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej |
27. | 86.90.A | Działalność fizjoterapeutyczna |
28. | 86.90.D | Działalność paramedyczna |
29. | 90.01.Z | Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych |
30. | 90.02.Z | Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych |
31. | 90.04.Z | Działalność obiektów kulturalnych |
32. | 91.02.Z | Działalność muzeów |
33. | 93.11.Z | Działalność obiektów sportowych |
34. | 93.13.Z | Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej |
35. | 93.19.Z | Pozostała działalność związana ze sportem |
36. | 93.21.Z | Działalność wesołych miasteczek i parków rozrywki |
37. | 93.29.A | Działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych |
38. | 93.29.B | Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna |
39. | 93.29.Z | Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna |
40. | 96.01.Z | Pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich |
41. | 96.04.Z | Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej |
Warunki konieczne do spełnienia przez przedsiębiorcę:
- zanotowany spadek przychodów, z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych, uzyskany w jednym z trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku spadł o 40% w następstwie wystąpienia COVID-19
w stosunku do przychodu z miesiąca poprzedzającego lub analogicznego miesiąca roku ubiegłego,
- nie zaleganie w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Pracy lub Fundusz Solidarnościowy do końca III kwartału 2019 roku, z wyjątkiem gdy zawarli umowę z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych lub otrzymał decyzję urzędu skarbowego w sprawie spłaty zadłużenia i terminowo opłaca raty lub korzysta z odroczenia terminu płatności,
- brak przesłanek do ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy, w rozumieniu prawa upadłościowego,
- nie prowadzenie względem przedsiębiorcy postępowania restrukturyzacyjnego lub likwidacyjnego.
Wysokość dofinansowania:
- 2 000 zł do jednego 1 etatu pracowniczego miesięcznie (umowa o pracę, umowa zlecenie lub inna umowa o świadczenie usług od której istnieje obowiązek odprowadzenia składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe),
z uwzględnieniem wymiaru czasu pracy,
- przez łączny okres 3 miesięcy kalendarzowych, przypadających od miesiąca złożenia wniosku.
Dofinansowanie przekazywane będzie w transzach miesięcznych.
Świadczenie nie przysługuje:
- do wynagrodzenia pracownika, który został zatrudniony w okresie krótszym niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku,
- do wynagrodzenia pracownika, który w miesiącu poprzedzającym uzyskał wynagrodzenie wyższe niż 300% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia
z poprzedniego kwartału ogłaszanego przez Prezesa GUS na podstawie przepisów o emeryturach i rentach z FUS, obowiązującego na dzień złożenia wniosku, - do wynagrodzeń pracowników za miesiące, w których przedsiębiorca korzysta
z innej formy dofinansowania wynagrodzeń pracowników udzielonej w celu przeciwdziałania negatywnym skutkom Covid-19 (na podstawie art. 15g, 15gg, 15zzb).
Skorzystanie przez przedsiębiorcę, w poprzednich miesiącach z dofinansowania wynagrodzeń danego pracownika w ramach artykułu 15g lub 15 gg ustawy
z dnia 2 marca o szczególnych rozwiązaniach (…) - nie wyklucza możliwości uzyskania wsparcia w ramach art. 15gga.
Obowiązki przedsiębiorcy, który zawarł umowę o świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy:
- niewypowiadanie umowy o pracę pracownikom z przyczyn niedotyczących pracownika przez okres objęty dofinansowaniem;
- powiadamianie dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy w terminie 7 dni od dnia powzięcia informacji o zmianie mającej wpływ na wysokość wypłacanej transzy środków;
- rozliczenie otrzymanego dofinansowania i złożenie dokumentów potwierdzających wykorzystanie środków zgodnie z przeznaczeniem w terminie 30 dni od zakończenia okresu dofinansowania;
- zwrot niewykorzystanych środków w terminie 30 dni od zakończenia okresu dofinansowania;
- poddanie się kontroli dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy.
Kontakt: telefoniczny od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu 7:30 – 15:30
- 17 77 37 155
- 17 77 37 156
- 17 74 32 831
e-mail: tarcza@wup-rzeszow.pl