13 maja 2014 roku, Władysław Ortyl, Marszałek Województwa Podkarpackiego oraz Tomasz Czop, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie, wręczyli aneks zwiększający dofinansowanie do projektu „PWP EuroBOT", realizowanego przez Zespół Szkół im. prof. Franciszka Leji w Grodzisku Górnym. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (projekt: PWP EuroBOT, nr umowy: UDA-POKL.09.01.02-18-065/13-00).
Dokument otrzymał Roman Matuszek, dyrektor szkoły. Wartość projektu realizowanego w tej placówce wynosi teraz 999 620 złotych. Dofinansowanie pozwoli na wyjazd czwórki gimnazjalistów z Grodziska Górnego na ogólnoświatowy turnieju robotyki "BotBall" w Los Angeles (Kalifornia, USA).
W marcu br. czwórka gimnazjalistów z drugiej klasy Gimnazjum im. prof. Franciszka Leji w Grodzisku Górnym, czyli drużyna „GG", zwyciężyła w ogólnopolskim konkursie budowania i programowania autonomicznych robotów mobilnych „TopBot 2014", pokonując renomowane szkoły z całej Polski. Zwycięska drużyna gimnazjalistów otrzymała indeksy na Polsko-Japońską Wyższą Szkołę Technik Komputerowych (PJWSTK). Zwycięstwo w „TopBot 2014" dało im również możliwość wyjazdu na światowy turniej robotyki „BotBall" w Los Angeles, sponsorowany przez NASA. Wydarzenie będzie dobrą okazją do sprawdzenia wiedzy i umiejętności młodych programistów
z Podkarpacia, w konfrontacji z uczestnikami z całego świata. W związku z tym Zespół Szkół im. prof. Franciszka Leji w Grodzisku Górnym złożył wniosek do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie
o zwiększenie dofinansowania realizowanego projektu. Wniosek spotkał się z pozytywną odpowiedzią.
Drużyna „GG": Mateusz Joniec, Wojciech Kojder, Bartłomiej Majkut, Jakub Polański.
Opiekunowie: Maciej Polański, Roman Matuszek.
„PWP EuroBOT", realizowany przez szkołę z Grodziska Górnego, to projekt z komponentem ponadnarodowym. Przewiduje on zaadaptowanie innowacyjnej, niemieckiej metody nauczania, z wykorzystaniem robotyki dostosowanej do wieku uczniów. Pozwala ona wykorzystać mocne strony młodych ludzi takie jak: zaangażowanie i zainteresowanie robotyką. Zajęcia z robotyki rozwijają u uczniów umiejętności informatyczne i matematyczne, a przez to wpłyną na podniesienie ich wyników z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Na zajęciach z robotyki zagadnienia dotyczące przedmiotów ścisłych są wyjaśniane w przejrzysty, przykładowy sposób. W rozwiązywanie problemów angażowani są wszyscy uczniowie, dzięki czemu możliwe jest nadrobienie zaległości. Praca przebiega w kreatywnej, ale luźnej atmosferze.