Wydział ds. Windykacji
Siedziba Wydziału: Rzeszów, ul. Adama Stanisława Naruszewicza 11
Kierownik Wydziału Iwona Dec
tel. bezpośredni (17) 74 32 827
Pracownicy:
Renata Piasecka
tel. bezpośredni (17) 85 09 265
Wiesław Cwynar
Ewa Rakszawska
Grażyna Firlej-Bylinowska
Jolanta Kabaj
tel. bezpośredni (17) 85 09 259
Do zadań Wydziału ds. Windykacji należy w szczególności:
- Odzyskiwanie od beneficjentów i innych dłużników kwot podlegających zwrotowi, wraz z należnymi odsetkami oraz prowadzenie postępowań windykacyjnych, z wyłączeniem zadań należących do Wydziału Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, w tym:
- weryfikacja dokumentów przekazanych przez beneficjentów, Wydziały Kontroli oraz Wydziały merytoryczne;
- przygotowywanie i wysyłanie pism w trakcie prowadzenia postępowania administracyjnego i cywilnego;
- bieżące sprawdzanie Monitora Sądowego i Gospodarczego oraz Krajowego Rejestru Zadłużonych pod kątem pojawiąjących się ogłoszeń dotyczących dłużników;
- przeglądanie akt sądowych;
- informowanie beneficjentów i innych uprawnionych w sprawie o aktualnym stanie postępowania;
- udostępnianie akt sprawy do wglądu beneficjentom na etapie prowadzonego wobec nich postępowania;
- przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji do odpowiednich organów;
- wystawianie tytułów wykonawczych w postępowaniu administracyjnym;
- utrzymywanie kontaktów zewnętrznych i prowadzenie korespondencji z Beneficjentami, pracownikami organów II instancji, urzędami skarbowymi, kancelariami komorniczymi, sądami i kancelariami notarialnymi i innymi instytucjami;
- sporządzanie i zgłaszanie wierzytelności dłużników;
- monitorowanie aktualnego stanu egzekucji;
- bieżące monitorowanie spłaty należności przez beneficjenta;
- rozpatrywanie lub opiniowanie złożonych przez beneficjentów wniosków o umorzenie i rozłożenie na raty.
- Przygotowywanie i zgłoszenie beneficjentów do rejestru podmiotów wykluczonych, prowadzenie i bieżące uzupełnianie zestawienia wpisanych podmiotów do rejestru.
- Archiwizacja dokumentów zgodnie z obowiązującą instrukcją.
- Współpraca z działem prawnym w zakresie prowadzonych postepowań.
- Prowadzenie i bieżące uzupełnianie ksiąg druków ścisłego zarachowania.
- Deponowanie i wykonywanie czynności związanych ze zwrotem bądź zniszczeniem zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów.
- Prowadzenie i bieżące uzupełnianie zestawień elektronicznych dot. deponowania/wydawania/niszczenia zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów.
- Wypełnianie weksli wykorzystywanych w postępowaniu windykacyjnym i przygotowywanie zawiadomień o wypełnieniu weksla, wezwań do zapłaty w sprawach które tego wymagają.
- Opracowanie projektów aktów normatywnych Dyrektora z zakresu działania Wydziału, a także przygotowywanie niezbędnych zmian ww. aktów oraz przekazywanie aktów normatywnych Dyrektora, po ich podpisaniu do Wydziału Administracyjnego, celem rejestracji w rejestrze.
- Przygotowywanie upoważnień i pełnomocnictw Dyrektora z zakresu działania Wydziału oraz przekazanie upoważnień i pełnomocnictw, po ich podpisaniu do Wydziału Administracyjnego celem rejestracji w rejestrach.
- Opracowanie projektów upoważnień i pełnomocnictw Zarządu lub Marszałka oraz kierowanie wniosków o udzielenie upoważnień i pełnomocnictw do Zarządu i Marszałka z zakresu działania Wydziału.
- Udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnianie informacji publicznej, przygotowywanie decyzji odmawiających i umarzających postępowanie o udostępnienie informacji publicznej w zakresie zadań Wydziału.
- Do zadań Wydziału ds. Windykacji należy również wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.