Tarcza Antykryzysowa 6.0 - Tarcza branżowa
Od 1 lutego 2021 roku decyzją Rady Ministrów została rozszerzona lista działalności uprawnionych do uzyskania dofinansowania do wynagrodzeń w ramach art. 15 gga ustawy o COVID-19.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (dziennikustaw.gov.pl)
Pomoc będzie udzielana dodatkowo również przedsiębiorcom, którzy prowadzili jako rodzaj przeważającej działalność gospodarczej, zgodnie z zapisami w rejestrze REGON na 30.11.2020 roku, działalność oznaczoną kodami PKD:
55.10.Z Hotele i podobne obiekty zakwaterowania
55.20.Z Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania
55.30.Z Pola kempingowe (włączając pola dla pojazdów kempingowych) i pola namiotowe
79.11.A Działalność agentów turystycznych
79.12.Z Działalność organizatorów turystyki
Wnioski o przyznanie świadczeń (VIA-WOMPP - art. 15 gga) na rzecz ochrony miejsc pracy można składać do 31 marca 2021 roku.
Termin na składanie wniosków dla przedsiębiorców, którzy prowadzili przeważającą działalność oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności PKD (2007), jako rodzaj przeważającej działalności niżej wymienionymi kodami na dzień 30 września 2020 roku, wg danych zawartych w rejestrze REGON – nie ulega zmianie – 28 luty 2021 r.
Lp. | Symbol kodu PKD uprawniający do wsparcia w ramach art. 15gga | Nazwa działalności |
---|---|---|
1. | 47.71.Z | Sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
2. | 47.72.Z | Sprzedaż detaliczna obuwia i wyrobów skórzanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
3. | 47.81.Z | Sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach |
4. | 47.82.Z | Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia prowadzona na straganach i targowiskach |
5. | 47.89.Z | Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach |
6. | 49.39.Z | Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany |
7. | 56.10.A | Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne |
8. | 56.10.B | Ruchome placówki gastronomiczne |
9. | 56.21.Z | Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering) |
10. | 56.29.Z | Pozostała usługowa działalność gastronomiczna |
11. | 56.30.Z | Przygotowywanie i podawanie napojów |
12. | 59.11.Z | Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych |
13. | 59.12.Z | Działalność postprodukcyjna związana z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi |
14. | 59.13.Z | Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych |
15. | 59.14.Z | Działalność związana z projekcją filmów |
16. | 59.20.Z | Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych |
17. | 74.20.Z | Działalność fotograficzna |
18. | 77.21.Z | Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego |
19. | 79.90.A | Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych |
20. | 82.30.Z | Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów |
21. | 85.51.Z | Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych |
22. | 85.52.Z | Pozaszkolne formy edukacji artystycznej |
23. | 85.53.Z | Pozaszkolne formy edukacji z zakresu nauki jazdy i pilotażu |
24. | 85.59.A | Nauka języków obcych |
25. | 85.59.B | Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane |
26. | 86.10.Z | Działalność szpitali (w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1662), lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej |
27. | 86.90.A | Działalność fizjoterapeutyczna |
28. | 86.90.D | Działalność paramedyczna |
29. | 90.01.Z | Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych |
30. | 90.02.Z | Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych |
31. | 90.04.Z | Działalność obiektów kulturalnych |
32. | 91.02.Z | Działalność muzeów |
33. | 93.11.Z | Działalność obiektów sportowych |
34. | 93.13.Z | Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej |
35. | 93.19.Z | Pozostała działalność związana ze sportem |
36. | 93.21.Z | Działalność wesołych miasteczek i parków rozrywki |
37. | 93.29.A | Działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych |
38. | 93.29.B | Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna |
39. | 93.29.Z | Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna |
40. | 96.01.Z | Pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich |
41. | 96.04.Z | Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej |
Jak złożyć wniosek?
Wniosek o przyznanie świadczeń na ochronę miejsc składa się wyłącznie elektronicznie, do dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy.
Wejdź na stronę: www.praca.gov.pl
wybierz panel: Tarcza antykryzysowa
kliknij: Wniosek o przyznanie świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy (VIA-WOMPP) – 15gga
przeczytaj informację, regulamin, pobierz pliki i wypełnij!
w polu adresat wniosku, podaj: Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie
Do wniosku przedsiębiorca powinien załączyć:
- pełnomocnictwo - jeśli wniosek składa pełnomocnik (pełnomocnictwo powinno zawierać umocowanie do prowadzenia sprawy w zakresie wniosku w szczególności podpisania umowy, zaciągania zobowiązań, składania oświadczeń oraz składania rozliczenia),
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków.
W przypadku dołączenia wykazu pracowników, konieczne jest również (po złożeniu wniosku - znając jego nr) dołączenie w systemie (www.praca.gov.pl) wypełnionego Załącznika nr 2 do Umowy (jako dodatkowy załącznik, pismo w sprawie).
Niezbędne informacje w serwisie informacyjno-usługowym dla przedsiębiorcy:
Tarcza 6.0 – nowe wsparcie dla wybranych branż | Biznes.gov.pl - Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy
Warunki konieczne do spełnienia przez przedsiębiorcę:
- zanotowany spadek przychodów, z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych, uzyskany w jednym z trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku spadł o 40% w następstwie wystąpienia COVID-19
w stosunku do przychodu z miesiąca poprzedzającego lub analogicznego miesiąca roku ubiegłego,
- nie zaleganie w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Pracy lub Fundusz Solidarnościowy do końca III kwartału 2019 roku, z wyjątkiem gdy zawarli umowę z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych lub otrzymał decyzję urzędu skarbowego w sprawie spłaty zadłużenia i terminowo opłaca raty lub korzysta z odroczenia terminu płatności,
- brak przesłanek do ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy, w rozumieniu prawa upadłościowego,
- nie prowadzenie względem przedsiębiorcy postępowania restrukturyzacyjnego lub likwidacyjnego.
Wysokość dofinansowania:
- 2 000 zł do jednego 1 etatu pracowniczego miesięcznie (umowa o pracę, umowa zlecenie lub inna umowa o świadczenie usług od której istnieje obowiązek odprowadzenia składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe),
z uwzględnieniem wymiaru czasu pracy, - przez łączny okres 3 miesięcy kalendarzowych, przypadających od miesiąca złożenia wniosku.
Świadczenie nie przysługuje:
- do wynagrodzenia pracownika, który został zatrudniony w okresie krótszym niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku,
- do wynagrodzenia pracownika, który w miesiącu poprzedzającym uzyskał wynagrodzenie wyższe niż 300% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia z poprzedniego kwartału ogłaszanego przez Prezesa GUS na podstawie przepisów o emeryturach i rentach z FUS, obowiązującego na dzień złożenia wniosku,
- do wynagrodzeń pracowników za miesiące, w których przedsiębiorca korzysta z innej formy dofinansowania wynagrodzeń pracowników udzielonej w celu przeciwdziałania negatywnym skutkom Covid-19 (na podstawie art. 15g, 15gg, 15zzb).
Skorzystanie przez przedsiębiorcę, w poprzednich miesiącach z dofinansowania wynagrodzeń danego pracownika w ramach artykułu 15g lub 15 gg ustawy
z dnia 2 marca o szczególnych rozwiązaniach (…) - nie wyklucza możliwości uzyskania wsparcia w ramach art. 15gga.
Obowiązki przedsiębiorcy, który zawarł umowę o świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy:
- niewypowiadanie umowy o pracę pracownikom z przyczyn niedotyczących pracownika przez okres objęty dofinansowaniem;
- powiadamianie dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy w terminie 7 dni od dnia powzięcia informacji o zmianie mającej wpływ na wysokość wypłacanej transzy środków;
- rozliczenie otrzymanego dofinansowania i złożenie dokumentów potwierdzających wykorzystanie środków zgodnie z przeznaczeniem w terminie 30 dni od zakończenia okresu dofinansowania;
- zwrot niewykorzystanych środków w terminie 30 dni od zakończenia okresu dofinansowania;
- poddanie się kontroli dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy.
Wyjaśnienia Ministerstwa ws umów zleceń Tarcza 6.0 (art 15gga)
Kontakt: telefoniczny od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu 7:30 – 15:30
- 17 85 09 248
- 17 85 09 251
- 17 85 09 258
- 17 85 09 277
e-mail: tarcza@wup-rzeszow.pl
*****
Zgodnie z obowiązująca obecnie ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych wnioski o przyznanie świadczeń na dofinansowanie wynagrodzeń pracowników, o których mowa w art. 15g, art. 15ga i art. 15gg, mogą być składane do dnia 10 czerwca 2021 r.
*****
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie informuje, że Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej opublikowało informacje dotyczące jednolitego dla wszystkich Beneficjentów w Polsce sposobu rozliczenia świadczeń przyznanych na rzecz ochrony miejsc pracy ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników objętych przestojem ekonomicznym albo obniżonym wymiarem czasu pracy, w następstwie wystąpienia COVID-19 (art. 15g), jak również nieobjętych przestojem (art. 15gg).
Szczegółowe informacje dotyczące rozliczenia środków oraz stosowne do tego formularze dostępne są pod linkami:
- dla wniosków z art. 15g:
https://wuprzeszow.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15g-rozliczenie
- dla wniosków z art. 15gg:
Przed wypełnianiem formularza rozliczeniowego prosimy o zapoznanie się z instrukcją!
Jednocześnie informujemy, że:
- Zgodnie z umową / zapisami ustawy Beneficjent zobowiązany jest do rozliczenia w/w środków w terminie do 30 dni od zakończenia okresu wsparcia. Beneficjentów, którzy z uwagi na opóźnienie w udostępnieniu przez MRPiPS jednolitej metodologii rozliczeń w/w środków nie byli bądź nie będą w stanie złożyć rozliczenia w terminie wynikającym z podpisanej umowy z WUP w Rzeszowie – prosimy o złożenie rozliczeń możliwie jak najszybciej z uwzględnieniem czasu koniecznego do przygotowania dokumentów.
- Wszystkich Beneficjentów, którzy złożyli dokumenty rozliczeniowe do WUP w Rzeszowie przed opublikowaniem jednolitej metodologii rozliczeń – prosimy o nieskładanie ponowne dokumentów w oparciu o sposób rozliczeń ostatecznie zatwierdzony przez MRPiPS. Każde z dotychczas złożonych rozliczeń zostanie zweryfikowane przez pracowników WUP w kontekście jego poprawności oraz ewentualnych braków wynikających z różnic pomiędzy pierwotnymi założeniami rozliczeń udostępnianymi przez WUP w Rzeszowie, a tymi zatwierdzonymi przez MRPiPS. W sytuacji wystąpienia takich braków WUP zwróci się do Beneficjenta drogą pisemną z prośbą o uzupełnienie.
- Jednym z dokumentów wskazanych przez MRPiPS, który należałoby dołączyć do rozliczenia jest „wykaz pracowników sporządzony na dzień złożenia wniosku, w oparciu o który podmiot złożył wniosek". W związku z tym, że WUP w Rzeszowie każdorazowo żądał od Beneficjentów przedłożenia w/w dokumentu przed podpisaniem umowy, nie ma potrzeby składania niniejszego „wykazu" ponownie na etapie rozliczenia.
- W przypadku dokonywania zwrotów niewykorzystanych środków – prosimy o ich dokonywanie na rachunek bankowy, z którego dotacja została przekazana oraz wskazywanie w opisie przelewu numeru umowy / wniosku oraz n-ru NIP firmy – tak, aby zwrot był identyfikowalny.
W przypadku wniosków z art. 15g dokumenty należy przesłać do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie wybierając jedną z form:
Instrukcja składania wniosków poprzez portal praca.gov.pl dostępna jest tutaj: https://pliki.praca.gov.pl/Tarcza_antykryzysowa/15g_FGSP_rozliczenie/15g_instrukcja_VIA-WOMPR_v1_08.07.2020.pdf
- DLA BENEFICJENTÓW, KTÓRZY SKŁADALI WNIOSKI W WERSJI ELEKTRONICZNEJ (W PORTALU PRACA.GOV.PL): poprzez stronę www.praca.gov.pl – wchodząc na własne konto i korzystając w odniesieniu do konkretnego wniosku z opcji „kontynuuj korespondencję", a następnie wybierając „Rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (VIA-WOMPR)"
- DLA BENEFICJENTÓW, KTÓRZY SKŁADALI WNIOSKI W WERSJI PAPIEROWEJ
- na adres:
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie ul. Naruszewicza 11 35-055 Rzeszów
(z zastrzeżeniem, aby formularz rozliczeniowy został przekazany w formie elektronicznej, np. na płycie CD bądź na pendrive)
lub
- poprzez ePUAP
wybierz: -> sprawy ogólne -> pisma do urzędu -> Pismo ogólne do podmiotu publicznego - stary wzór -> załatw sprawę -> ustaw/ zmień adresata (Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie) -> wypełnić rodzaj pisma oraz dodać załączniki -> zapisz -> dalej-> podpisz
W przypadku wniosków z art. 15gg dokumenty należy przesłać do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie wyłącznie poprzez portal praca.gov.pl – wchodząc na własne konto i korzystając w odniesieniu do konkretnego wniosku z opcji „kontynuuj korespondencję", a następnie wybierając „Rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (VIA-WOMPNR)".
W razie ewentualnych wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny
(17) 85 09 247
Tarcza Antykryzysowa – gdzie znajdziesz wsparcie
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie - Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
O wsparcie z FGŚP mogą ubiegać się wszystkie przedsiębiorstwa i organizacje wykonujące działalność pożytku publicznego, w przypadku spadku obrotów o:
- nie mniej niż 15% (stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnych 2 kolejnych miesięcy w okresie od stycznia 2020 r. Do łącznych obrotów z analogicznych 2 miesięcy z roku ubiegłego),
- nie mniej niż 25% obrotów w miesiącu w okresie od stycznia 2020 roku w porównaniu do miesiąca poprzedniego
- z tytułu przestoju ekonomicznego (okres niewykonywania pracy przez pracownika z przyczyn niedotyczących pracownika pozostającego w gotowości do pracy) w wysokości 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę z uwzględnieniem wymiaru czasu pracy (max. 1 300zł + składka ZUS po stronie pracodawcy) – nie przysługuje do wynagrodzeń pracowników, którzy w miesiącu poprzedzającym uzyskali wynagrodzenie wyższe niż 300% przeciętnego wynagrodzenia brutto
- obniżony czas pracy o 20% nie więcej niż do 0,5 etatu wynagrodzenie w wysokości połowy wynagrodzenia nie więcej niż 40% przeciętnego wynagrodzenia (max. 2079,43zł + składka ZUS po stronie pracodawcy) - nie przysługuje do wynagrodzeń pracowników, którzy w miesiącu poprzedzającym uzyskali wynagrodzenie wyższe niż 300% przeciętnego wynagrodzenia brutto
Z pomocy mogą skorzystać pracodawcy, którzy:
- zawarli porozumienie w kwestii przestoju lub obniżenia wymiaru czasu pracy ze związkami zawodowymi, a w przypadku ich braku z przedstawicielami pracowników
- nie zalegają na koniec III kwartału 2019 r. z daninami publicznymi (ZUS, podatki), chyba że zawarli z odpowiednimi instytucjami porozumienia co do ich spłaty,
- wobec których nie zachodzą przesłanki ogłoszenia upadłości,
- nie otrzymali wsparcia na wyposażenie lub doposażenie miejsca pracy z PFRON z Funduszu Pracy,
- nie otrzymali tożsamego świadczenia z innych źródeł dla tych samych pracowników.
Świadczenia czas choroby
- świadczenie z FGŚP przysługuje przy obniżonym wymiarze czasu pracy za okres choroby
- świadczenie z FGŚP nie przysługuje przy przestoju ekonomicznym za okres choroby
Pracodawca zobowiązany jest utrzymać miejsce pracy przez czas pobierania świadczenia!
Jak złożyć wniosek?
wejdź na: www.praca.gov.pl
wybierz panel: Tarcza antykryzysowa
kliknij: Wniosek o przyznanie świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy (VIA-WOMP)
przeczytaj informację, regulamin, pobierz pliki i wypełnij!
w polu adresat wniosku, podaj: Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie
Uwaga!
Pracodawca może złożyć wniosek przez cały maj 2020 roku, aby otrzymać pomoc na cały maj, czerwiec i lipiec.
Świadczenia przysługują za pełne miesiące !
informacja telefoniczna:
(17) 747 06 60 godz. 7:30 – 15:30
poczta e-mail: tarcza@wup-rzeszow.pl
informacje, formularze, załączniki i instrukcje znajdują się również na stronie:
https://www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-antykryzysowa
Aktualne wyjaśnienie dot. wsparcia z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,
w załącznikach poniżej
- Dofinansowanie z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych w zakresie składek ZUS
- MRPiPS_wyjasnienia_art15g_Tarcza_Antykryzysowa
- Oświadczenie
- Klauzula informacyjna
Rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
Rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP) na podstawie art.15gga ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 1842 ze zm.) oraz § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz.U. poz. 152).
Przedsiębiorcy składają rozliczenie poprzez formularz rozliczeniowy (pobierz) zamieszczony na portalu praca.gov.pl. Dostęp do niego uzyskują poprzez wybranie na swoim koncie wniosku, do którego odnosi się rozliczenie, a następnie wybranie opcji „kontynuuj korespondencję" i w kolejnym kroku „rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków (…)".
UWAGA – w chwili obecnej Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii pracuje nad implementacją odpowiednich zakładek na w/w portalu. Do czasu ich wdrożenia rozliczenie można składać do WUP w Rzeszowie
- Przesyłając dokumenty rozliczeniowe na adres
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie
ul. Naruszewicza 11 35-055 Rzeszów
- Poprzez ePUAP
W obu przypadkach wykaz pracowników pozwalający na rozliczenie otrzymanej pomocy – wypełniony załącznik „15gga_kalkulator_rozliczenie" (o którym mowa poniżej) powinien zostać przekazany do WUP w Rzeszowie w formie elektronicznej.
Do przedmiotowego formularza rozliczeniowego należy dołączyć niezbędne dokumenty pozwalające na weryfikację wydatkowania pomocy zgodnie z przepisami prawa i warunkami umowy.
Wymagane dokumenty to:
- wykaz pracowników sporządzony na dzień złożenia wniosku, w oparciu o który podmiot złożył wniosek,
- wykaz pracowników pozwalający na rozliczenie otrzymanej pomocy – wypełniony załącznik „15gga_kalkulator_rozliczenie" (pobierz),
- dokument(y) potwierdzający(e) przelewy wynagrodzeń pracowników, bądź odbiór wypłaty w gotówce (np. wyciąg bankowy) za każdy miesiąc otrzymanego wsparcia,
- zbiorcze potwierdzenie dokonania przelewu z tytułu składek ZUS za każdy miesiąc otrzymania wsparcia lub potwierdzenie zwolnienia z ich opłacania,
- zbiorcze potwierdzenie dokonania przelewu z tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za każdy miesiąc lub aktualne zaświadczenie o braku zaległości w podatkach.
Przypominamy przy tym, że na podstawie art. 15gga ust. 15 w/w ustawy przedsiębiorca zobowiązany jest do rozliczenia ww. środków w terminie do 30 dni od zakończenia okresu dofinansowania.
UWAGA - W przypadku gdy przekazanie środków na rachunek bankowy przedsiębiorcy nastąpiło po zakończeniu miesiąca, za które były należne - termin 30-dniowy rozpoczyna swój bieg pierwszego dnia po otrzymaniu przez przedsiębiorcę środków z tego tytułu.
W ramach rozliczenia należy dokonać zwrotu niewykorzystanych środków na rachunek, z którego przedsiębiorca otrzymał środki. Zwrotu należy dokonać najpóźniej w terminie tożsamym ze złożeniem rozliczenia, a przy dokonywaniu zwrotu proszę w tytule wpisać „rozliczenie wniosku nr ……..……., NIP ……………"
Podmiot składając rozliczenie, ponosi odpowiedzialność za prawidłowe przeliczenie otrzymanego dofinansowania do wynagrodzeń pracowników. Wynagrodzenie powinno być obliczone zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.